Dag 4: Davos - Venezia

6 augustus 2015 - Venetië, Italië

Postduiven waren er genoeg op het Piazza San Marco in Venetië, maar ik heb ze niet nodig, want er is toch wifi in mijn hostel hier. Snel even een kort verslagje typen en proberen door te warmte heen te slapen straks. Pffff

En ik maar denken dat het maandag op dag 1 vroeg was (kwart over zes). Vandaag stond het wekkertje op tien voor half zes! Ik moest immers de trein van 6:03 uur richting Zürich hebben. Nadat ik de laatste spullen had gepakt bracht opa mij naar het station en zaten mijn dagen Davos er al weer op. Campanile

Over de reis naar Milaan (tussenstop) en Venetië zal ik het kort houden (was ook niet zo heel boeiend). Het was warm, laat ik het daar op houden. Het is trouwens nu, rond elf uur 's avonds, nog steeds warm. Voorlopig blijft het ook wel zo (goede dagen voor de vele ijssalons hier dus).

Venezia ponteRond vijf uur kwam ik dan uiteindelijk aan op het treinstation van Venetië, Santa Lucia. Met de waterbus voer ik over de Canal Grande en onder de Rialto brug door en stapte ik vervolgens uit bij de halte San Samuele en ging toen op zoek naar mijn hostel. Dit duurde even, maar uiteindelijk kwam ik toch terecht bij mijn verblijfplaats. Spullen gedropt, het thuisfront even geïnformeerd en toen de buurt verkennen.

Bruggetje op, bruggetje af. Steegje in, steegje uit. Pleintje op, pleintje af. Winkeltje in, winkeltje uit. Fotootje maken. En dan natuurlijk ergens bij een restaurant naar binnen worden gelokt voor een fijne maaltijd. Gewoon, toeristendingen dus. Selfie

Morgen mijn eerste volledige dag hier in Venezia. Eerst maar eens ergens een lekker ontbijtje scoren 's ochtends en dan zie ik wel wat ik verder ga doen. Ciao

#TimOpReis