L'Aquila - Dag 7 (Stadstour en meer)

14 januari 2016 - L'Aquila, Italië

Met het tikken van dit stukje zit ook mijn laatste volledige dag in Italia er weer bijna op. Vandaag veelal bezig geweest met mijn reportage, maar toch ook wel wat tijd genomen om andere dingen te doen. Wat ik precies allemaal gedaan heb lees je hieronder. ;)

Colazione in L'Aquila

Naast een mooie kamer hier in L’Aquila, heb ik van het hostel ook twee coupons gekregen, die ik in een bar in de buurt kan inwisselen voor een ontbijtje, bestaande uit koffie en een dolce. Vanmorgen de eerste gebruikt, morgen gaat ook de tweede ingewisseld worden.

Rond half 1 werd ik voor mijn hostel weer opgepikt door de bekende ‘zwarte Jeep’ van de Protezione Civile van L’Aquila. Op kantoor werd besloten dat ik vandaag de rest van de tour door het historische centrum zou afmaken met mijn gids, en dat er morgen nog de gelegenheid is om wat laatste dingen te vragen voordat ik op de trein naar Roma stap.

Fontana delle 99 Canale

Zo gezegd, zo gedaan. Antonio, een collega van mijn contactpersoon Dott. Vendrame, reed mij in de auto nog een keer rond, stopte her en der ergens en vertelde me vervolgens iets over een (verwoest of juist hersteld) gebouw waar we bij stonden. Erg leerzaam en zeer indrukwekkend om te zien wat een aardbeving allemaal voor gevolgen kan hebben.

Palazzo Margherita

Rond half 3 begon het zachtjes te regenen. Gelukkig zat mijn zeer informatieve tour door L’Aquila er net op en kon ik gaan opwarmen in mijn hostel (want ook vandaag was het best koud hier #nietgewend). Morgen sluit ik hier dus af met een laatste interviewtje en dan begint (thuis) het verwerken van de waterval aan informatie die ik hier in Italia heb gekregen.

De rest van de middag en avond heb ik niet veel noemenswaardigs gedaan. Om je toch nog wat langer te ‘boeien’ en ik de pagina een beetje moet zien te vullen, zal ik toch maar vertellen wat ik allemaal nog meer heb uitgespookt. ;)

Santa Maria in Paganica

Ik heb het nieuws gecheckt op mijn laptop, een serie gekeken, boodschappen gedaan bij de Lidl om de hoek (ja, die hebben ze hier ook!), mijn boarding pass voor mijn terugvlucht morgen geprint in een printshop, mijn Mama gebeld en ’s avonds ben ik weer bij La Vecchia Stazione gaan eten (Bruschetta en Pizza met espresso toe). Dat was in een notendop mijn donderdag 14 januari 2016 (best een grote dop, sorry).

Allora, morgen ga ik dus na mijn interview mijn spullen pakken en weer met de trein naar Roma, alwaar ik met het vliegtuig om 21:00 uur het land van Pizza en Pasta zal verlaten en rond half 12 ’s avonds zal landen op de luchthaven Schiphol. Dat was ‘m voor nu. Thank you and good-bye!

La Vecchia StazionePizza bij La Vecchia Stazione