Dag 3: Davos - Tschuggen & Adventure Park

5 augustus 2015 - Davos, Zwitserland

3, 2, 1, ACTIE! Vandaag was het een iets intensievere dag dan die hiervoor. Rustig aan begonnen met 's morgens weer een wandeling, maar 's middags geklommen, gegleden en gesprongen (klinkt dramatischer dan dat het was). Tschuge II

Het weer vandaag was, zoals voorspeld, prachtig. Er waren welgeteld drie wolkjes te zien boven de bergen vanmorgen en daar bleef het lange tijd ook bij. Echt korte broeken-weer dus (gelukkig had ik 'm ook aan vandaag, in tegenstelling tot gisteren, pff...) Na weer een lekker ontbijtje en de boodschappen voor het avondeten (Thaise Curry) begon mijn laatste volledige dag in de Zwitserse bergen.

Vandaag de wandelroute vanaf Tschuggen naar huis. Sinds jaren eigenlijk steevast op het programma. Niet alleen vanwege de diverse ondergrond, van bergpaden tot vlakke grindwegen, maar zeker ook vanwege het fantastische uitzicht (check de foto's). Tschuge I

Anders dan andere jaren kwamen we deze keer geen koeien tegen op het pad onderweg. De laatste tijd berichten steeds meer Zwitserse media over wandelaars die zijn aangevallen door koeien, dus misschien was het ook wel beter zo. Scheelt ook een hoop geloei en geklingel van koeienbellen trouwens. Het was dan ook vandaag weer een fijne wandeling.

Dan het actieve gedeelte, het Adventure Park. Dit klimparadijs is gebouwd tussen de hoge bomen aan het einde van de wandelroute vanuit Tschuggen. Met verschillende moeilijkheids-niveaus is dit klimrek voor gevorderden een echte aanrader voor de iets actievere toerist. Klimmen, roetsjen en kletteren, alles komt voorbij. Ik had al eens eerder een rondje gemaakt, maar dat was al een paar jaar geleden. Toen echter zonder camera op mijn helm. Afgezien van een paar mislukte filmpjes (als je een drie minuten durend beeld van alleen mijn voorhoofd mislukt noemt tenminste), heb ik toch aardig wat prima materiaal geschoten. Check de videopagina voor de resultaten. N.B. Het kan even duren voordat ik alles erop heb staan! Tschuge III

Tussen het schrijven van dit verslag door heb ik een ontbijt/lunchpakketje voor morgen  in de trein gemaakt. In alle vroegte (6:03 uur precies) stap ik hier namelijk weer in de Chline Rote richting Landquart en Zürich, alwaar ik de trein richting Milano en Venezia pak!

Davos was zoals altijd weer geweldig. Morgen begint het tweede deel van mijn solo-trip, met een verblijf in Venezia. Ik zal proberen om hier ook weer verslag van te doen, als er tenminste wifi in mijn hostel is. Anders stuur ik wel een postduif (die zijn er genoeg op het Piazza San Marco heb ik me laten vertellen). Gutenabend!

#TimOpReis