Dag 2: Davos - Bärentritt & Davoser See

4 augustus 2015 - Davos, Zwitserland

Zoals ik beloofd had werd het vandaag een iets actievere dag. Gisteren veel gezeten, vandaag veel gelopen (morgen dan vliegen?) Verslag vanuit Davos, dag 2. Lets geht Los

Bährentritt IIIWakker worden tussen de Zwitserse bergen is al fijn, maar als je dan nog mag ontbijten met een kom vers fruit en huisgebakken brood van Opa wordt het nog net even iets beter! Omdat de meteorologen gisteravond voor de (na)middag slecht weer voorspelden, gingen we al meteen na het ontbijt op pad.

Bährentritt IDe wandelroute door de Bärentritt stond op het programma. Deze route, waar men vroeger met de auto doorheen reed en waar, de naam zegt het al, vroeger ook  echt beren zaten, lopen we bijna elk jaar dat we hier zijn  weer. Vervelen doet het niet, het blijft toch een mooie  wandelweg (bekijk de foto's maar als je me niet gelooft).

Bährentritt II (Waterval)Natuurlijk kan je de wandeling zo lang maken als je zelf wilt. Wij liepen 'm in zo'n 1,5 uur. Misschien iets langer dan aangegeven op de borden, maar ondergetekende wilde hier en daar even stoppen om een foto en een filmpje te maken. Ik was hierin overigens niet de enige. De rij voor het beste plekje om de mooiste foto te maken van de waterval was (gelukkig) langer dan die voor de wc in het restaurantje verderop.

Het restaurantje, Bim Statiönli, was het eindpunt van een mooie wandeling. De beloning: een kop koffie, een stuk huisgemaakte notentaart en een schouderklopje (zie video).

Davoser SeeNa de boodschappen voor het avondeten ging ik 's middags zelf nog een rondje om de Davoser See lopen. Ook gebruikelijk bij een bezoekje aan Davos, maar toch elke keer weer een lekkere wandeling. Ik kon ook sportief doen en een rondje om het meer heen rennen, maar dat heb ik maar niet gedaan. Anders krijg je vage foto's enzo (jaja, slecht excuus). Om je een beter beeld van het landschap te geven deed ik het daarom lekker rustig aan. Morgen ga ik wel sportief doen (echt waar, serieus!)

Wat ga ik morgen dan doen? Dat lees je morgen dan wel (leuk hè, zo'n cliffhanger). Gutenabend ;)

#TimOpReis