Dag 1: Katwijk - Davos

3 augustus 2015 - Davos, Zwitserland

Vandaag was het dan zo ver, het begin van mijn reis naar Davos. Vanmorgen vroeg begonnen en vanavond 18:26 uur lokale tijd aangekomen. De hele dag trein in, trein uit. Echt veel valt er daarom nog niet te vertellen, tenzij je wilt weten hoe en waarom ik vanmorgen mijn tong heb verbrand...

Bagage

Maar goed, ik ga er toch proberen een leuk verslag van te maken. Zoals gezegd begon het vanmorgen vroeg, heel vroeg, heel erg vroeg (voor mijn doen dan). Kwart over zes ging de wekker, want kwart voor zeven zou Taxiservice Papa mij wegbrengen naar Leiden Centraal. Nadat Mama me hielp om de laatste dingen netjes en compact in mijn koffer te proppen (kleding opvouwen is niet echt mijn ding, haha), was het tijd om te vertrekken.

Na afgezet te zijn in Leiden ging ik vervolgens met de Intercity naar Amsterdam Centraal. Gauw even een broodje en wat te drinken gehaald bij Julia (de broodjeszaak op station, en geen Italiaanse schone) en door naar stoelnummer 12 in wagon 32 van de ICE-trein richting Basel, eindhalte Mannheim voor mij.

Ice, Ice Baby

Goed, dan ga ik nu dieper in op de eerder genoemde teaser aangaande mijn verbrande tong (ik moet toch wat vertellen). Dit was eigenlijk ook wel zo'n beetje het spannendste deel van mijn reis, naast dat ik vooral veel uit het raam gestaard heb en van perron naar perron ben gelopen/gerend.

Net zoals in de Hogwarts Express uit de Harry Potter boeken kwam er een mevrouw langs met een karretje vol versnaperingen (voor de kenners, ze had helaas geen Smekkies, Boterbier of Chocokikkers). Verslaafd als ik ben bestelde ik dan maar een kop koffie met melk en suiker. Je voelt 'm misschien al aankomen, ik voel het trouwens nog steeds, maar ik nam dus te snel een slokje. Tong deed zeer, reis ging verder en alles kwam toch nog goed. Einde.

Oké, beetje een anticlimax dit. Maar verder valt er niet echt denderend veel te vertellen. Het voor het eerst alleen in het buitenland reizen ging me vrij goed af. De aansluitingen in zowel Duitsland als Zwitserland verliepen zonder problemen. Het uitzicht was fantastisch, afgezien van het stuk tussen Mannheim en Zürich. Hier was het misschien iets minder vanwege een alternatief geplaatst raam, maar verder heb ik wel veel gezien (foto's en video's binnenkort online).

Filosofie 101

Vanaf morgen zullen de verslagen iets levendiger worden, met meer actie en activiteiten! Afhankelijk van het weer bekijk ik per dag wat ik dan ga doen. Het verslag lees je dan 's avonds hier. Stay Tuned!

#TimOpReis